AdSence

maanantai 11. lokakuuta 2010

Koulussa (jatkuu)

Äsken tuli osastonhoitaja ja sanoi: ”Pihlako se täällä vihel­teli?”

Katsoin häneen hämmästyneenä. ”Minäkö? En!” vastasin ikävä kyllä aika töykeästi, sillä ei ole mukavaa, kun minun arvellaan aina olevan tekemässä jotain kiellettyä.
  
”Minä luulin, että se on Pihla, kun Pihla viheltelee niin usein”, täti huomautti. Kat­soin äkämystyneenä hänen peräänsä ja kun Helena, huonetove­rimme, tuli, kysyi hän, miksi minä katsoin niin pahasti. En ole tiennytkään voivani katsoa pahasti...
  
Kello soi teelle, mutta en mene, koska kotitaloustunnilla söimme niin paljon herkkuja.
  
Huomenna menevät kaikki meidän kyläläiset kotiin, vain minä menen Siljan ja Selman luo. Viljami ei ole koto­na. Näin koetan maksaa sen loppiaistanssikyy­din vanhemmille­ni. Äiti kyllä sanoi viimeksi kotona käydessäni, että minun pitäisi tulla toisten mukana, mutta täytyyhän minun jotenkin korvata se rahanmeno.
  
Keskiviikkona oli ainekirjoitusta. Kirjoitin aiheesta "Äidin kahvikutsut". Ikään kuin hänellä ikinä sellaisia olisi! Aineeni piti lukea ääneen luokassa. Sain 9-. Sen sijaan sak­san kirjoituksista tuli 5-. Sen kyllä olisi voinut ennustaa­kin, koska lukeminen siihen oli sitä mitä oli. Ruotsista sain sentään 7.
  
Ensi sunnuntaiksikin jään asuntolaan, sillä silloin menemme kirkkoon Railin ja Hilman kanssa. Ennen rippikoulua täytyy käydä 5 kertaa. Meillä on laput, joihin saarnan pitänyt pas­tori kirjoittaa nimensä ja päivämäärän. Raili on tosin käynyt jo viime kesänä rippikoulun, mutta hän lähtee ikään kuin seu­raksi.
  
Ens perjantaina on jääkiekko-ottelu Ämmän luisteluradalla. IV B:n tytöt vastaan kolme nais- ja kolme miesopettajaa. Rehtori ainakin on yksi ottelijoista. Kyllähän me tietenkin häviämme ja se on aika häpeä, koska me haastoimme opet, mutta ei se mitään, sillä tuohan ottelu vähän vaihtelua! Minäkin olen varajoukkueessa! Enkä osaa kunnolla edes luistella! Hih. 

Ei kommentteja: